Hoppa direkt till innehåll
meeting
Tråd

Smultronställen

828466::esprit
, 2008-09-02
Ja Smultronställen finns det många av. Men det gäller att hitta dem också. På semestern är det väl inget problem att åka längre sträckor för att hitta dem.
Men ska man bara ut så här över en helg då blir det Trosa hamn eftersom det ligger vid havet och lagom mil hem ifrån Stockholm där vi bor norr om i Täby så har vi 9 mil dit. Sedan är Trosa en vacker turistidyl där det är välordnat för husbilar samt husvagnar tycker vi i alla fall eftersom vi har kommit på i år att det är skönt att fricampa tillsammans med andra husbilsägare. Man kopplar av all stress i veckorna och njuter av sjöluften.
Men fick vi välja så har vi ett riktigt Smulltronställe och det är hos min mans bror med familj som bor ända uppe i Lund 2 mil ovanför Bengtsfors kommun i Dalsland. Dom bor högt upp ser över hela Bengtfors samt lite över Norge för det ligger så nära Norge. Men där är det rena rama paradiset att vara inga grannar inpå har dom fritt och lugnt. Men tyvärr kan man inte dra dit varje helg aldeles för långt bort 43 mil. Vi brukar åka dit en vecka eller så varje semester. Det är rena rama semestern att vara hos dom. Det värsta är att man vill inte åka där ifrån när man ska dra hem igen. Det finns säkert flera fina Smultronställen om man åker runt och tittar sig om på helgerna så man vet vart man ska fly stor staden Stockholm. Gränna är också ett vackert Smultronställe men dit kan man inte heller åka varenda helg när man vill ut med sin husbil. Som sagt det gäller att hitta sitt favoritställe där man trivs på helger på våren och så här på sensommaren. Hoppas jag kunnat startat tråden på Smutronställen så bra som möjligt. Vi är nämligen nya i klubben och det gäller att våga börja. Det blir jag som får skriva eftersom min man inte gillar att skriva. Men jag gillar att skriva så då gäller det att våga öppna ett ämne.

Mvh
Anita o Risto i Täby
Svar
  • Dalarna, , 2010-07-06
    Dalarna, , 2010-07-06
    Vi skall nästa v. 29 mot Dalarna men känner inte till något där, är det någon som har ställen att rekommendera. Det enda vi vet är att vi ska till Dalhalla och Rapsody in rock
    Hälsningar
    Marianne Haraldsson 844
  •  Ulla Eklundh (547) 547, 2008-09-10
    Tack för det! smile

    Trosa låter trevligt och mysigt, tycker jag!
    Vi bor ju i Västerås så det kan ju vara ett bra "helgmål".
    Får väl se om vi hinner dit före vintern, annars är det säkert fint där även på våren!

    Vi ses i hamnen! smile